Wij stellen aan je voor: Mèdelyn Wennekers
Maak kennis met onze nieuwste ambassadeur Mèdelyn! Als arts-assistent dermatologie in het ziekenhuis haalde ze veel voldoening uit het praktische onderdeel van haar werk: klachten gericht aanpakken. Maar om de kwaliteit van behandelingen nog beter te maken, wilde ze meer weten van patiënten. Die tijd was er vaak niet en dat begon ze steeds meer te missen.
‘De leefomstandigheden en persoonlijke aspecten van een patiënt zijn belangrijk om een passend behandelplan op te stellen. Niet alleen om klachten te verminderen, maar bijvoorbeeld ook om goed om te leren gaan met bepaalde aandoeningen in het dagelijkse leven.’
Ze besloot het over een andere boeg te gooien, sprong van de “rijdende trein” en kwam met een zachte landing terecht in de bedrijfsgeneeskunde. ‘Als bedrijfsarts kan ik de tijd nemen voor mensen. Ook de variatie in het werk vind ik fijn en interessant. Elke dag zie ik verschillende mensen met uiteenlopende ziektebeelden. Allemaal hebben ze hun eigen verhaal en dat neem ik altijd mee om de beste zorg te bieden.’